Vestfold Cup 1 Åsgårdstrand – Sandefjord dominerte!

​Pernille (NOR 3718) med kanonstart og legger grunnlaget for seier i den seilasen.

Simen Doksrød
07.05.2017
Årets første Vestfold Cup for joller gikk av stabelen i Åsgårdstrand 6-7 mai. 13 Sandefjordseilere hadde tatt turen og som vanlig ble det en tøff kamp mot seilere fra Tønsberg ute på regattabanen.

Lørdagen var preget av fantastisk sommervær og lette nordlige vinder. På søndag var sommeren over. Regnvær og frisk nordavind gjorde forholdene krevende for mange. Sandefjordseilerne behersket imidlertid de røffe forholdene svært godt. Det ble seilt totalt 6 seilaser. I den største klassen, Optimist A, ble det dobbeltseier med Nora foran Ulrik. Edvin seilte også solid og havnet til slutt på 5 plass i et felt som talte 15 båter.

641_1494183635558.jpeg

I Optimist B ble det fullklaff for Pernille som tok sin første seier på dette nivået. Maren ble nummer to og begge jentene viste stor framgang. Kjempegøy!

I Optimist B rekrutt og C klassen hadde vi også flere deltakere som alle gjorde sakene sine svært godt.

Neste helg skal optimistene våre bryne seg på hele norgeseliten i årets første NC i Tønsberg. Det blir veldig spennende å se hvor langt det kan rekke i et slikt felt, men at flere av våre har grunn til å ha ambisjoner er det ingen tvil om. Vestfold Cup fortsetter om 14 dager i Sandefjord.

628_1494183615051 (1).jpegNora Doksrød i rolige forhold på lørdagen. Det gikk vesentlig bedre på søndagen med hard vind, 4 seire av 4 mulige.

Resultater her: Resultater VC 1 Åsgårdstrand