Flash - 2.pl i Tjørn Runt 2017

Arvid Rove
22.08.2017
Erik Krister med mannskap ble nr 2 i sin klasse i regattaen Tjørn Runt 2017.

​ Regattaen er på 35 NM og seiles på omlag 5 timer. Det skilte  kun 11 sekunder opp til 1.plassen i den raskeste klassen med 22 startende båter. 11 sekunder tilsvarer omlag 1,5 båtlengde.

Totalt ble vi nr 3 av totalt 270 båter, og det skilte bare 56 sekunder opp til 1.plassen.

Regattaen starter i Stenungsund og seiles rundt øya Tjørn. Det var frisk vind fra 6 til 12 m/sek, og opp til 20 m/sek i tordenbygene. Det seiles kryss fra Stenungsund ut Mastrandsfjorden ut til fyret Hatteberget,- resten av regattaen bestod av slør og lens inn Stigerfjorden mellom Tjørn og Orust. Det er tett og fokusert seiling hele veien, mye skjær og tett mellom båtene, så det blir mye taktisk seiling, - sier Erik Krister.

Vi hadde en flott start, men gjorde få taktiske og veimessige feil. Vi brukte litt tid i starten å trimme inn riktig høyde på kryssen, men det holdt allikevel til et godt resultat.

Flash har deltatt i Tjørn Runt omkring 15 ganger, - dette er en tett og morsom regatta, sier taktikker og navigatør Arvid Rove.

Mannskapet bestod av:
Erik Krister, Lolle Havnebakken, Einar Pedersen, Stein Torkveen, Bjørn Barwaldt, Kjell Gundersen, Andreas Holmsen, Ludvik Daa, Tormod Vold og Arvid Rove.

Arvid Rove