Innhold

Treningstider: Mandag kl 18:00-20:00

Kontaktperson: Jan Erik Hvidtsten

Rib transport og utlån

Vi velger i år å dele ansvaret for transport av RIB til div arrangementer mellom NC og VC gruppen. NC gruppen har ansvaret for NC, utenlandsregattaer og evt øvrige større nasjonale arrangementer. VC gruppen har ansvaret for VC og Pinseleir.

Det er viktig å merke seg at det er to forskjellige kategorier med båttransport; båttransport for Sandefjord Seilforening og båttransport til eget privat bruk.

Transport av det antallet sikringsbåter og evt. trenerbåter Sandefjord Seilforening skal benytte på de ulike arrangementene:

-          Vanligvis 1 sikringsbåt pr arrangement og 1 trenerbåt til NC.

-          De mest egnede båter og tilhengere blir prioritert til disse oppdragene. Ny VSR skal kun benyttes etter spesiell avtale

-          Disse transportene foregår etter egen oppsatt dugnadsliste innad i gruppene.

-          Vi sørger for at belastningen blir fordelt så likt som mulig innad i NC-gruppen.

-          Vestfold Cup gruppen lager sitt eget oppsett for VC.

-          Sandefjord Seilforening dekker bensin til alle disse følgebåtene, men båtfører er ansvarlig for å fylle fra bensinskap og/eller Shell.

Det skal være en person i trenerbåt og to personer i sikringsbåter. Jollehengeren vår kan være aktuell å benytte ved mange av disse arrangementene, men her oppfordres det til å gjøre avtaler mellom seilere/foreldre som skal til aktuelt arrangement om det er hensiktsmessig. Sandefjord Seilforening dekker bensin til alle disse følgebåtene, men båtfører er ansvarlig for selv å fylle fra bensinskap og/eller Shell. Gaute har sendt ut liste/forespørsel til de som er aktuelle for transportoppdrag til NC før sommeren.

Privat lån av Sandefjord Seilforenings båter til tilskuerbåt/foreldrebåt:

Båter som ikke benyttes til trenerbåt/sikringsbåt er disponible for å lånes. Forutsetningene her er som følger:

-          Slikt lån av båt til eget bruk frigjør selvsagt ikke i forhold til dugnad med å transportere våre obligatoriske sikrings- trenerbåter

-          I utgangspunktet førstemann til møllamen man rykker bakover i køen om man tidligere har lånt utstyr til annet arrangement

-          Man har fullt ansvar for utstyret under låneperioden og man skal bekoste bensin osv selvFull tank når man drar (fylles fra bensinskap) og full tank når man leverer utstyret tilbake (fylles opp for egen regning på bensinstasjon)!

-          NC gruppen organiserer dette på NC'er, LIROS,  NM osv (mail til Simen/Jan Erik). VC gruppen organiserer på VC etter eget opplegg

LIROS CUP:

Ikke formelt behov for verken sikringsbåter eller trenerbåt. Foreløpig er en RIB utlånt, grå valiant (Gaute). To stk BRIG er tilgjengelige.

Trening uke 19

Trening blir i Tønsberg neste uke. Trening onsdag og torsdag, oppmøte kl 1800 begge dager. Frivillig deltagelse i tirsdagsregatta .​

Nyheter

Forsynte seg med krystall i TønsbergForsynte seg med krystall i Tønsberg2017-05-13T22:00:00ZUlrik Quamme ble beste Sandefjord-seiler i helgens Norges Cup i Tønsberg, der Sandefjord Seilforening stilte med hele 18 jolleseilere, 17 i Optimist og en i Laser.
Vestfold Cup 1 Åsgårdstrand – Sandefjord dominerte!Vestfold Cup 1 Åsgårdstrand – Sandefjord dominerte!2017-05-06T22:00:00ZÅrets første Vestfold Cup for joller gikk av stabelen i Åsgårdstrand 6-7 mai. 13 Sandefjordseilere hadde tatt turen og som vanlig ble det en tøff kamp mot seilere fra Tønsberg ute på regattabanen.
Sjøleir for barn mellom 8 og 13 - GØY PÅ VANNETSjøleir for barn mellom 8 og 13 - GØY PÅ VANNET2017-04-19T22:00:00ZOgså i år blir det Gøy På Vannet, sjøleir med mange morsomme vannaktiviteter! Tidspunkt er 3 - 7 juli, base på Granhonholmen.
Nå inviterer vi til nybegynnerkurs i OptimistjolleNå inviterer vi til nybegynnerkurs i Optimistjolle2017-03-31T22:00:00ZKurset starter mandag 24/4-17 8. mai, og varer til skolens høstferie (unntatt ferier/røde dager). Målgruppe: Barn 7-11 år. Krav: Deltagerne må kunne svømme. Fast treningstidspunkt: Mandager 18-20.
sesongavslutning i jollegruppasesongavslutning i jollegruppa2016-11-24T23:00:00ZKursbevis ble delt ut til nybegynnerne, premier for Pingvin cup og klubbmesterskapet ble også overrakt til flinke seilere.

Norgescup 2, Jollerhttps://sandefjordseilforening.klubb.nif.no/Lists/Aktiviteter/DispForm.aspx?ID=16Norgescup 2, Joller2017-05-27T00:00:00Z2017-05-28T23:59:00ZBergen Seilforening
Pinseleir, jollerhttps://sandefjordseilforening.klubb.nif.no/Lists/Aktiviteter/DispForm.aspx?ID=21Pinseleir, joller2017-06-03T00:00:00Z2017-06-05T23:59:00ZTønsberg
Norgescup 3, Jollerhttps://sandefjordseilforening.klubb.nif.no/Lists/Aktiviteter/DispForm.aspx?ID=22Norgescup 3, Joller2017-06-10T00:00:00Z2017-06-11T23:59:00ZStavanger

I fokus

Alle nyheter

Årets første tirsdagsregattaÅrets første tirsdagsregatta2017-05-09T22:00:00ZÅrets første tirsdagsregatta for kjølbåter
Ny følgebåtNy følgebåt2017-05-07T22:00:00Z​Sandefjord seilforening har kjøpt ny følgebåt. Båten er en RIB av typen VSR, en populær trener- og regattabåt som har spesielt gode sjøegenskaper. Båten ble testet ut på Gardasjøen i påsken og fungerte utmerket i stor sjø.